En kantor filosoferar


tanter
oktober 26, 2006, 9:49
Filed under: Okategoriserade

Det är nått med mig och tanter. Jag utstrålar nån slags aura om att man måste ta hand om mig. Så är det med sånna söta syföreningstanter som finns lite här och var. Det var träff ikväll och när jag frågade om det fanns nått kaffe till en törstig kantor fick jag naturligtvis kaffe, men även ostsmörgås och kaka……till hela gospelkören som skulle öva en stund senare!

I söndags när jag stack in näsan fick jag höra …..”Å jag som slagit ut kaffet!!!”

Inte hej hur är det eller nån annan svensk hälsningsfras.

En förtvivlad liten tant trodde att hela min dag skulle rubbas av att hon inte kunde bjuda på kaffe. Jag skulle bara gå på muggen……

Kanske kan min inbyggda tantmagnet bero på min kroppsbyggnad som är vad jag skulle kalla ranglig. Men jag trivs med den och har inga planer på att vaddera mina benknotor med kakor och smör.

 Mañana är begravning. Valfri musik. Det är det svåraste tycker jag. Jag får inte en hum om vad dom tycker om eller inte tycker om. Men det blir la nått, får sova på det.

 Adios!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

