En kantor filosoferar


Frälsarkrans
oktober 29, 2006, 10:23
Filed under: Okategoriserade

Har haft en relativt lugn söndag, i alla fall med kantorsmått mätt. Bara en gudstjänst på kvällen. Men det var desto mera på lördagen så det jämnar väl ut sig.

Nåväl, nu på söndagskvällen var det en gudstjänst kring frälsarkransen. Vet ni vad det är? Nähä…..

En frälsarkrans kan vara en sån man slänger i vattnet när nån håller på att drunkna. Det kan också vara ett radband med kulor i olika färger där varje pärla betyder nåss särskilt. Tex, Gudspärlan, tystnadspärlan, jagpärlan osv. Katoliker håller på med sånthär men just denna är skapad av Biskop emeritus Martin Lönnebo.

Jag förstår inte riktigt grejjen med detta. Det var en fin stund i kyrkan ikväll och jag var en mycket bra kantor men jag förstår ändå inte riktigt vad det är som är så speciellt med denna frälsarkrans.

Men men…..

Min största fråga just nu är, vinterdäck eller inte. Jag trodde det skulle bli en knäpp med kallt väder några dagar och sen mildväder igen men det verkar inte bli så. Jag överväger att byta i morgon när jag är ledig. Vi får se……

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Välkommen in i bloggosfären, vem nu nu är! :)Ska genast promota dig på min blogg. Vill du bli contributor på min blogg, lägg ett mail.

karin at langstrom punkt nu.

/Karin

Kommentar av Karin




Kommentera

