En kantor filosoferar


trött
november 5, 2006, 2:23
Filed under: Okategoriserade

Har varit en fin helg med en högmässa och två minnesgudstjänster i går och en högmässa idag. Natten innehöll mysiga vänner, god mat, gott vin och konjak till kaffet. Så det blev sent. 

Men det tar på orken, så jag har nyss vaknat efter en längre siesta. Skönt! Kudde filt soffa.

Det sötaste i helgen inträffade dock inte i nån av mina kyrkor. Nej, jag var in till min vän som driver en blomsteraffär. Hektisk tid med gravdekorationer och annat.

Det kom in två gossar i konfirmandålder under tiden jag var där. Min vän frågade vad hon kunde hjälpa dom med.

 Jo…..vi skulle vilja ha varsin ros. Dom rodnade och såg själva ut som två små rosor.

Min vän log och plockade proffsigt ut två fina rosor till dom.

När dom hade gått sa min vän till mig, Ja dom rosorna ska inte ligga på nån grav inte…..

Lyckliga dom som ska få rosor av dessa bedorande gossar!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad trevligt med en kantor som bloggar. Hade just lagt av, så nu tar du vid och håller ställningarna!

Kommentar av Maria

Maria: Ja, jag har ju nyss börat…men det kommer mer 🙂

Kommentar av kantorn




Kommentera

