En kantor filosoferar


Förvirrad
november 8, 2006, 9:51
Filed under: Okategoriserade

Jag har varit en sväng hemåt idag. Ja, jag vet….jag bor i skaraborg men hemma är ändå kusten och göteborg.  Har alltid varit så och kommer nog alltid vara så.

Det är nått speciellt när jag ser havet. Det spelar ingen roll om det är (som idag) insidan av orust eller Göteborgs hamn, ändå slår det an en sträng i min själ. Missförstå mig inte, min själ är inte så förtjust i stränginstrument (särskilt inte gitarr!!) Men jag använder det utrrycket ändå.

Nåväl, jag har ju bott utomlands en längre tid och det är faktiskt knepigare att flytta hem än att flytta bort. Många säger det och jag kan bara intyga att det är så.

Jag har lyckats få grepp om hur min vardag ser ut och fungerar här i skaraborg men som idag när jag befann mig utanför mitt revir så var jag så förvirrad!

Jag skulle in på Apoteket för jag hade ett E-recept som låg och väntade. Bara det! E-recept fanns inte innan vi flyttade till spanien.

 Jag fick min dopingspray och försökte hitta nån kortläsare att dra mitt visakort i.

Du betalar i kassan, sa apotekerskan snällt.

Jaa….ha….?

Hittade en padda som satt bakom intimhyllan. Jag ställde mig i kö (något jag inte är van vid) med en påse med en spray i och ett recept.

Vad ska jag ge paddan? Efter att ha bott i ett land jag inte förstår har jag blivit bra på att se hur andra före mig gör och sedan göra likadant. Men tyvärr hade ingen recept utan skulle bara ha typ nässpray och alvedon.

Receptet hade en streckkod på sig så jag räckte fram det.

Jag vill ha påsen också sa hon

Påsen?? sa jag och gav henne sprayen som låg i påsen.

Nej, påsen, sa hon….Jag vill se påsen.

Kärring! tänkte jag. Tror du jag stjäl saker i min lilla påse??

Jag tog min spray och gav henne den tomma påsen.

Då sitter det en streckkod på den också! Som talar om för paddan hur mycket jag blir skyldig.

Jag hittade i alla fall skåran att dra mitt kort. Slog kod och annat som man ska.

Åsså trycker du på grön, säger paddan innan jag ens hunnit kolla vad summan blir.

Kärring tänker jag. Tror du jag är helt född i farsun?

Sånna här förvirrade situationer tillhörde vardagen i spanien och jag trodde det skulle bli lättare när jag kom tillbaka till fosterlandet men det bara fortsätter.

Trevligt var i alla fall att jag träffade en kantorskursare som jag inte sett på många år. Hon är både snygg och trevlig. Dessutom en hejjare på musik.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Att du inte vet hur det fuknar på apoteket är väl bara bra. Det bevisar ju bara att du inte har behövt gå dit. Att veta hur saker funkar på apoteket är ju ingen kunskap värd något direkt.. 😉 Det finns massa annat bra att veta!!

Förresten tror jag att du såg för go’ ut när du stog där o såg förvirrad/irriterad ut! KRAM på dig!

Kommentar av Stina




Kommentera

