En kantor filosoferar


Så mörk är natten i midvintertid
november 13, 2006, 2:30
Filed under: Okategoriserade

Hur var det nu med resonemanget om att skolor inte ska fira avslutningar och annat i våra kyrkor…..Jag märker då inget av det. (Som väl är)

Fick ett mail från en lärare på skolan nära mig.

Typ såhär:

Jo, kan du hjälpa oss att få ordning på vårt luciatåg?  Vi behöver ju ett genrep i kyrkan också. Kanske kan det vara lämpligt när vi har adventssamling och alla barn ändå är i kyrkan? Sen ska vi ju ha julavslutning också men det kan vi ta senare….

Inget av detta visste jag skulle inträffa……

Sen är jag inget stort fan av varesig lucia eller lärare, men det väger ungarna upp! Så kul att jobba med barn på det viset. I nån slags projektform. Öva intensivt och ha framträdande. Passar mig ypperligt. Bättre än den långsiktiga planeringen som jag verkligen inte är bra på.  Måste bättra mig där…..

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Helt rätt tanke. Jag gillar inte heller lärare, har haft otaliga fighter med dem på segelfartygen. Får en känsla av att de inte på något vis vill bli åtsidosatta i elevernas närvaro. Att det blir fel när de lägger sig i något de inte kan tycks inte bekymra dem så hemskt mycket.

Kommentar av Jan-Erik




Kommentera

