En kantor filosoferar


önskesång
november 19, 2006, 4:36
Filed under: Okategoriserade

Jag har varit på en hysterisk men trevlig önskesångstund i eftermiddags. Man har fått önska sånger sedan en tid tillbaka och sen har vi satt ihop en sångstund kring dessa. Vi kunde ju inte ta med alla men många sånger blev det ändå.

Det var en ekumenisk grej så där var mycket frikyrkofolk. När folk önskar ur psalmboken önskar dom ”Pärleporten” ”O store Gud”  och andra sånger i den stilen.

Det var väl varken min eller pastorns grej igentligen men det blev mycket trevligt.

Det mest exotiska för mig var att vi hade med två cittror. Dom spelade till ”Låt mig få höra om Jesus” och det fick historiens vingslag att börja slå. Kanske inte så mycket för mig 28 år gammal men för många andra.

Kaffe och bulle såklart, och en bön på slutet. Tänk va man kan roa folk med enkla medel…..

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Å, cittra! Det spelade alla gamla pingstvänstanter när jag var liten. Det var verkligen hemskt länge sen jag hörde det.

Kommentar av Helena




Kommentera

