En kantor filosoferar


Host host
november 22, 2006, 11:25
Filed under: Okategoriserade

Som ni kanske märkt har jag inte skirivit nått klokt på några dagar. Det beror på att ett elakt virus slagit sina klor i mig.

När jag satt inlindad i en filt med hög feber och funderade på huruvida jag skulle sjukskriva mig eller inte blev jag irriterad över att jag överhuvud taget tänker tanken att gå till jobbet med hög temperatur och en stålborste som åker upp och ner i luftrören vid varje andetag. (I alla fall känns det som en stålborste…)

Men det är ju så med mitt yrke. Det finns ingen annan som kan göra mitt jobb och därför tvingar jag mig att arbeta fast jag inte borde. Snart är det ju advent och jag har massor att göra. Det finns nog fler yrken som känner liknande krav.

Nu blev det så att jag skakade ur dessa korkade tankar ur huvet och stannade med gott samvete hemma. Ställde in körer och annat. Jag har så söta körsångare som hjälps åt att tala om för varandra att övningen är inställd. Jag själv behövde bara ringa ett samtal.

Nu jobbar jag på att krya på mig.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Snygg blogg förresten! Jag börjar inse att det är wordpress man ska ha och inte blogger…

Kommentar av Översättarhelena

Ja, lite 70-talskänsla och jag är helt såld på just 70-talet!

Kommentar av kantorn




Kommentera

