En kantor filosoferar


Nötter!
november 22, 2006, 9:54
Filed under: Okategoriserade

Jag blir så irriterad ibland. Särskilt idag. Jag stödjer SSRS varje år för jag tycker dom gör ett bra jobb. Då kan jag bland annat få hjälp när jag har bekymmer ute på havet. Jag kan också vara säker på att svärföräldrar och annat löst folk kan få hjälp om dom skulle behöva.

Nu är det dags att förnya medlemskapet och jag fick tillsammans med räkningen en liten skrift om vad som hänt sista tiden inom SSRS och vad dom jobbar för inför framtiden.

I denna skrift var det en kneckedeck som hade krockat med en fyr med sin motorbåt.

Det hade varit dimma på västkusten utanför Göteborg. Sjöräddningen beskrev det som att när dom lagt ut såg dom inte fören på båten.

Nåväl, denna kneckedeck hade kört på i för hög fart: Tittat på Gps antar jag men ändå kört rakt på en fyr och med tanke på hur näsan på den båten såg ut hade han inte kört långsamt. Han själv hade satt tänderna i instrumentbrädan så där är fortfarande märken.

Nya fina tänder i truten också.

Jaja, 270000:- hade det kostat honom och den totala reparationen av båten hade gått på c:a 1000000:- och då ska jag säga att det är en plastbalja som alla andra som fräser omkring på kusten om somrarna. Inget märkfärdigt alltså.

Vad som förvånar mig mest är att denna snubbe utan tvekan är med på bild i Sjöräddningens tidning till alla medlemmar där han glatt berättar om sin oaktsamhet på sjön. Jag hade skämts ögonen ur mig och aldrig viljat vara med på det viset.

Själv hade jag ankrat på närmsta ställe om jag hamnat i samma situation. Är det 2 meter djupt kan jag med gott samvete ankra och vänta på att dimman lättar för då vet jag att jag inte ligger mitt i en farled.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

