En kantor filosoferar


Idag börjar julstressen
november 28, 2006, 1:39
Filed under: Okategoriserade

Japp, efter en långledig domsöndagshelg så har stressen börjat idag. Körövningar ikväll, egen övning i morgon, körövning på torsdag och advenssamling med tillhörande luciarep ihop med skolbarnen på fredag. Lite konsertverksamhet med körerna på lördag och…..tjoho! Hooosiaaaaaaaaaaana iii höööööööjden på söndag.

Sen håller det på så till trettondedag jul då vi har vår sista julkonsert. Sen får det nog bli ledigt.

Jag går tänker hela tiden att det är såååå mycket jag ska göra och prestera nu. Men när julen är över och jag i januari tittar tillbaka kommer det inte kännas så mycket. Det finns ett liv efter jul för oss kantorer också.

Det tråkiga i detta är ju att jag missar min egna julfrid. Brukar bli samma sak varje år. Jag sprider julstämmning till många men själv stressar jag bara igenom.

Om någon har nått bra tips om hur man får lite julfrid som kyrkans arbetare så tas dom tacksamt emot.

Näpp, inte tid att blogga…..hasta iväg till barnkör.

Ha dé!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Julfrid…? Självsuggestion! Säger man ”nu är julefriden här” tillräckligt många gånger så är det sant. Nästan. 🙂

Kommentar av Karin




Kommentera

