En kantor filosoferar


Träning
december 11, 2006, 5:47
Filed under: Okategoriserade

Jag har klivit över ytterligare en tröskel idag. Häromdagen var det tröskeln till pingstkyrkan.

Idag var det tröskeln till gymmet. Jag märker att både min kropp och min själ behöver lite utmaning. Det är lätt att fetta till sig i detta yrket.

Men det är inte främst för att gå ner i vikt som jag tänker träna. Jag har inte något kilo för mycket utan snarare ett eller ett par för lite. Nej, mer för att må bra och att få lite extra styrka i överkroppen. Det behövs när man sitter vid instrumenten dagarna i ända.

Men visst är det höga trösklar till sånna ställen. Även för mig som har en fullt ”normalbyggd” kropp. Tänk då om man verkligen har många kilo för mycket och komma in och som jag, möta en väldigt fit tjej. Jag trivs ihop med tjejer och blir inte på något sätt nervös bara för att hon är snygg. Jag är som jag är ändå.

Hon var väldigt bra och svarade på allt jag undrade. Så nu ska jag ut och shoppa träningskläder. Vad säger ni? Vad är trendigast just nu?

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ett hett tips är att undvika cykelbyxor o linnen. Vanlig t-shirt och shorts av typen fotbolls eller långa träningsbyxor av bomull utan mudd blir jättefiint! Och går du inte till gymmet så vet du vem du får efter dig! 😉

Kommentar av Stina

Stina: Är det ett hot eller ett löfte? 🙂

Kommentar av kantorn

Löfte garanterat. Men även ett hot 😉

Kommentar av Stina




Kommentera

