En kantor filosoferar


Lärare…..
december 20, 2006, 11:23
Filed under: Okategoriserade

En av sakerna man åker på när man är kantor är att spela på skolavslutningar. Det har vi gjort idag min kollega och jag. På olika håll.

Jag var i min kyrka och där var det som vanligt. Man sjunger en psalm, skolbarn ska sjunga nått. Kantorn kompar naturligtvis. Idag var det en julvisa jag aldrig hört men den var fin.

Sen pratar prästen och rektorn, i detta fallet rektorska. Riktigt stilig kvinna i sina bästa år men varför måste hon bära läsglasögon på näsan? Är det ett måste när man är i skolans värld? Hon var så snygg i övrigt så ett par snygga glasögon som sitter bra hade inte varit fel alls.

Men hon pratade bra i alla fall.

Sen sjunger barnen ytterligare en sång, playback!!??! Varför drar man dit en kantor men ändå sjunger till cd-spelare.  Det var inte ens nått koplicerat.

Jag blev faktiskt lite sne. Jag hade ju ändå tvingat mig upp på morgonen.

Som avlutning sjöng vi ytterligare en psalm. Då kommer en lärare fram till mig och säger. Vi tänkte sjunga We wish you a merry christmas också. Kompar du till den?

Egentligen ville jag säga nej, men jag är ju en så bra kantor så mitt i tredje versen på ”Nu tändas” hör jag mig säga….Visst, de é lungt.

 Lärare…..!!

Fast jag känner rikets snyggaste svensklärare……

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag ville bara titta in o ge kantorn en såndär jättebra kantorskram bara för att han är en så bra vän. KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

Kommentar av Stina

Tack! Det gjorde min dag!

Kommentar av kantorn




Kommentera

