En kantor filosoferar


traditioner
december 21, 2006, 5:19
Filed under: Okategoriserade

Jag sitter och tittar på det fruktansvärda programmet förkväll i Tv4. Dom pratar taditioner och vad som måste finnas på ett julbord.

Själv känner jag att jag inte har nått måste alls under julen och det känns lite jobbigt. Jag är ingen traditionsmänniska som tycker att vissa saker ska göras som det alltid varit. Men jag kan bli lite avundsjuk på folk som träffas just nu för att fira jul ihop som dom alltid har gjort,

Efter att ha bott utomlands ett tag så har jag och min fru känt ett lugn i att ha landat i vårt hus och mår så bra av det. Men vi har ju inga traditioner eftersom det är första julen.

Jag kommer jobba och det kommer väl bli en tradition.  Sen kommer vi väl bygga upp olika saker som blir tradition. Vi har tex prioriterat bort julmaten i år. Vi ska äta nått annat gott.

I övrigt blir det som det blir. Jag skulle gärna se att frukost efter julotta hos en av mina bästa vänner blir en tradition.  Vi ska ju såklart sjunga på högmässa kl 11, så därför ses vi timmarna emellan hemma hos henne.

God jul alla! Och kör försiktigt……


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Lämna en kommentar