En kantor filosoferar


yippiekayooo
december 26, 2006, 10:07
Filed under: Okategoriserade

Har haft högmässa idag och det känns väl kanske lite överambitiöst att ha det på annandagens förmiddag. Kanske hade en sammanlyst tillställning i huvudkyrkan räckt.

Det var i alla fall vad jag kände när jag satt i bilen på väg söderut till min sydligaste kyrka. Det är en kyrka som i vanliga fall inte är så välbesökt. Eller….om man jämför med hur det är i andra kyrkor på landet i skara stift så ska vi vara nöjda. Det har nog aldrig varit färre än 10 när jag har tjänstgjort.

Idag trodde jag dom skulle balla ur….men icke….tolv!

Och jag blev faktiskt förvånad över hur viktigt och högtidligt det blev idag fast vi var få. Men det berodde ju såklart på min präst och naturligtvis på mig även om jag inte vill framhäva mig själv. Hoppas gudsjänstdeltagarna kände detsamma…..

Nu är julhelgen över och jag är sliten men nöjd. Det är väl så det ska vara antar jag.

Ser fram mot två lediga dagar och under dom kommer min favoritskånska hit. Hon är den som fått mig att gå igång på den skånska dialekten….Rebecka Vinterbarn Elg är den andra. Tidigare hatade jag allt vad skånska var men jag har fått ändra uppfattning.

Ni hittar min vän i kanten här. Kallad Rubinen.

Välkommen Rubinen -)

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

God fortsättning själv, kantorn! Inte för att skryta eller så, men vi hade 80 här igår… ;o) (men vi är stadsförsamling med mycket kyrktrogna damer, så det var inte så konstigt).

Kommentar av maria

Man tackar 🙂

Kommentar av Stina




Kommentera

