En kantor filosoferar


En kantors torsdagsförmiddag
januari 4, 2007, 9:22
Filed under: Okategoriserade

Sitter och väntar på att klockan ska bli elva. Ska ha begravning. Dagens musik är Jesu bleibet meine freude – Bach och Tröstevisa – Benny Andersson. Psalmer är dom vanliga 190, 248, 297.

Det ovanliga i sammanhanget är att jag sitter å min stol på jobbet och har en timme över. Jag har inget jag behöver göra! En sån kontrast mot de senaste veckornas julstress. Men skönt också naturligtvis. Jag kan behöva det.

Hade besök av Jehovas vittnen igår. Inte på jobbet utan hemma. Fick en bok av dom. En bok som ger svar på hur man ska vara och svaret på sanningen. Inte dåligt! Men jag tror inte att jag ska konvertera. Så konstiga grejjor det står i den boken…..

Jag är nöjd med hur jag har det.

Nähä, om man skulle ta och hoppa i svarta kostymen då kanske….man kan väl inte spela på begravning i luvtröja, slitna jeans och t-shirt? men det är den klädseln jag trivs bäst i.

Hejs-svejs

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Inte varit på gymet då på den lediga timmen????

Kommentar av Stina

Hihi…nej

Kommentar av kantorn




Kommentera

