En kantor filosoferar


Gymmet del två
januari 8, 2007, 2:29
Filed under: Okategoriserade

När man är en så tunn kantor som jag så får man lätt bekymmer med värk i axlar och nacke. Det är bland annat därför jag tänker mig till ett gym för att stärka axlar, nacke och rygg.

Nu efter jul så har jag ONT  efter att ha suttit många timmar vid instrumenten.

Då vet jag sen tidigare att jag behöver en Naprapat. Min tidigare naprapat bor i Palma på Mallorca så henne har jag ju ingen hjälp av längre. Därför var jag in till ett ställe i skövde idag och bokade en tid.

Stället ifråga var kombinerat gym, företagshälsovård och naprapati. Säkert fanns det mycket mer att få men det var vad jag såg.

Jag träffade en mycket mycket trevlig tjej i receptionen och jag frågade naturligtvis efter naprapaten jag ville ha en tid hos. Jorå, det var inga problem.

Sen frågade jag om gymmet och hon sålde in det så bra till mig. Hon tittade på mig med stora bruna ögon och sa:

”När du kommer till din Naprapat på fredag kan jag visa dig runt i lokalerna och så kan vi boka en tid när vi kan anpassa din träning precis till det du behöver.”

Kunde ju inte annat än att tacka ja….

En viss typ av tjejer kan få mig precis dit dom vill. Dom är inte många men jag blir helt överrumplad när jag träffar på dom. Dom liksom läser av mig direkt, och då ska jag säga att jag är en ganska vrång typ som inte gärna släpper folk inpå mig hur som helst. Men det finns som sagt dom som tar köksvägen när jag har glömt att låsa….

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Så bra 😀 då kanske det kan få iväg dig till gymet lite oftare! 😉

Kommentar av Stina

Inte omöjligt 😛

Kommentar av kantorn

och jag som trodde att du har ont mellan skulderbladen för att vingarna håller på att växa ut, som de gör på alla änglar…

/frun

Kommentar av locosextranjeros




Kommentera

