En kantor filosoferar


un café solo por favor
januari 9, 2007, 9:41
Filed under: Okategoriserade

Jag är en sånfär kaffenörd. Jag dricker helst bara espressobaserat kaffe. Och får jag inte min espresso på morgonen så är jag inte mig själv. Jag har såklart en superduperespressobryggare hemma. Jag är så glad för den.

Helst vill jag kalla mina kaffedrinkar Café solo, Café con leche, Carajillo eller Cortado. Det är dom jag kan.

När vi var på väg hem från Göteborg nu senast så var jag trött. Massa trött och kände att jag ville ha kaffe. Vi stannade på Mc donalds av alla ställen men ibland behöver kroppen en sån fettbomb.

När vi gick därifrån köpte jag en dubbel espresso ”para llevar” eller ”take away” som det underligtvis heter på svenska. Till min förvåning så var den riktigt bra! Naturligtvis inte så bra som en handgjord i tex Coffe-shop på centralen i Göteborg, men helt ok. Så nu vet jag det. När kaffebehovet blir svårt längs vägarna är det bättre att sikta på Mc donalds än att stanna på nått hak som bara har gammalt värmekaffe.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Visst är det förvånande! Men McDs har uppenbarligen gjort en satsning på just kaffet, och förutom att det jämt är alldeles för attans hett, tycker jag att det är bra mycket bättre än en del otäckt bortslarvat handgjort kaffe man kan springa på i diverse kaféer som inte kostar på sin personal en ordentlig barista-utbildning. På dylika ställen är det bara att sucka, och be om te istället.

Kommentar av maria

Så sant så sant…eller som man säger:

Är detta te vill jag ha kaffe (Te som dragit för länge)

Är detta kaffe vill jag ha te (Svagt kaffe)

Kommentar av kantorn




Kommentera

