En kantor filosoferar


Hört talas om kyrkragg?
januari 21, 2007, 7:46
Filed under: Okategoriserade

Kunde få ett ragg idag efter högmässan. Fick höra av en rätt säker källa att det var så.

Jag är smickrad såklart. Det var ingen knäppis utan en helt vanlig kvinna, som min vän känner väl.

Men jag tror inte det är läge att byta. Jag har det så bra.

Men det är härligt att kunna styra och ställa med 6 tjejer. Visserligen som körledare (annars har jag inte en chans) men ändå…..

Dom är sköna mina tjejer, och dom sjunger så vackert. Många har berömt mig efter högmässan idag. Men jag gör ju inget. Det är ju mina tjejer som sjunger.

Ett bevis på det är att jag dirigerade fel i ett stycke. Det blev en lite racklig start (inget som någon utom vi märkte). Det berodde på att jag slog in upptakt men sopranerna skulle inte börja förrän på ettan i nästa takt. (jag dirigerar oftast utantill, då kan man få hjärnsläpp)

Men fast jag gjorde fel sa sopranerna efter….”Förlåt att vi började fel där i reprisen”

De é lungt sa jag och log i min mjugg. Jag skulle aldrig erkänna att jag gjorde fel när dom självmant tar på sig skulden…..

Jag älskar mina tjejer!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

