En kantor filosoferar


Jaja…..
januari 22, 2007, 6:19
Filed under: Okategoriserade

Idag har vi haft en en kontraktssamling kring sveriges biskopars brev om begravningar.

Biskoparna har alltså gett sin syn på hur begravingar bör gå till i Sverige. Jag har inte läst det i sin helhet men det verkar finnas många kloka åsikter.

Vad jag blir lite fundersam över är mina kantorskollegor. Kvinnor i övre medelåldern som gör ett problem av att få ”konstiga” musikförslag till sina begravningar.

Jag sa att jag inte har sett nått bekymmer i önskemål från anhöriga.

Visserligen har dessa gråa kvinnor varit ute massa fler år än jag men det är ju på sista tiden man har kunnat önska nått annat än ”kyrklig” musik.

Dom tyckte säkert att jag var ung, naiv och inte fattade så mycket. Jag själv lät bli at ta diskutionen och tänkte i mitt stilla sinne att dom snart går i pension.

Vem eller vilka är det vi spelar för? Oss själva eller dom som just har förlorat en nära anhörig??

Jag avreagerade mig genom att gå till gymmet.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Bra. Negativ energi ska man göra sig av med på träningen. Det har jag med gjort nu. Så är jag snäll o go igen 😉

Kommentar av Stina




Kommentera

