En kantor filosoferar


Irriterad kantor
januari 24, 2007, 8:34
Filed under: Okategoriserade

Jag har ägnat rätt många timmar för att planera mina körers medverkan i gudstjänster nu i vår. Tyckte det blev bra ända tills min församlingspräst fick säga vad han tyckte. Han hade några åsikter som jag bara bortser ifrån, men så fällde han kommentaren:

”Den 11/3 passar det inte att ha kören med.”

När skulle det inte passa att ha kör med i gudstjänst?? Klart om man har besök från andra körer eller så men inte i detta fallet.

En vanlig söndag i fastan med mässa. Hur skulle det inte passa att jag har med en kör?? Fattar inget. Sur är jag också. Han kan få ha mässa själv om han vill. Utan musiker.

Ska fråga vad han menar i morgon. Jag fick nämligen detta på en skriven lapp i mitt fack.

Grrr!

En irriterad Kantor är inte att leka med…..

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

*KRAM*
Hoppas att humöret vänder snart. 🙂

Kommentar av Stina

Ja, irriterade kantorer får man se upp med….fast jag har å andra sidan aldrig hindrat någon körsång.

Kommentar av Madicken

Madicken:
För ditt eget bästa, håll dig väl med vaktmästare och kantorer. 🙂 vi kantorer kan få för oss att transponera uppåt när vi ska kompa tröttsamma präster. I alla fall är det nått vi hotar med. Tänk dig begravningsbönen i för högt läge….
Jag har ännu inte gjort det….

Kommentar av kantorn

Har ett gott förhållande till alla. Begravningsbönen (då jag använder den)och prefationen sjunger jag a capella.

Kommentar av Madicken

Kantorn – teologen 0-1 🙂

Kommentar av kantorn




Kommentera

