En kantor filosoferar


Kaffe
januari 25, 2007, 10:23
Filed under: Okategoriserade

Min gospelkör överaskade mig ikväll. Dom är duktigare än vad jag kanske tror ibland. Dom snappar fort och lyssnar på varandra. Jätteroligt. Och skönt. Att inte behöva traggla så mycket utan istället göra musik.

Jag var ju på ekumeniskt möte med prästerna i församlingarna häromkring. Det var torrt!! Inte en droppe kaffe. Jag hade ju hoppats på nått gott och mer eller mindre struntat i frukost. Men inte ens kaffe. Det går utför med kyrkans män/kvinnor

Jag kan emellertid lita på mina arbetskamrater som alltid fikar 09.30 vad som än händer. Så 09.43 kom jag ut med flackande blick och blev serverad kaffe och ostsmörgås. Sen var humöret på topp.

Behöver jag tillägga att jag gillar mina arbetskamrater?

I övrigt har dagen inte tillfört så mycket. Konfirmander smet från mässan. Det är väl det mest spektakulära.

Haft mässa på hemmet också men där smet ingen gamling. 

På kvällskvisten gick jag till stans kafe som har öppet till 19.00. (Perfekt efter mässan 17.30 och innan kör 19.30) och fikade. Skönt att sitta i sin ensamhet och läsa en tidnig över en kopp kaffe. (mycket kaffe blir det).

Tyvärr hade jag gått ifrån min plånbok så det blev till att handla på krita. Ibland kan det vara bra att vara kändis i stan. Skulle en kyrkans man blåsa fiket på pengar? Nä!

Gott var det i alla fall. Gratis är ju som bekant väldigt gott, men i morgon blir det Pay-back.

Ska väl sova om en stund.

Buenas Noches!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

