En kantor filosoferar


Kantorn är tyst
januari 30, 2007, 3:43
Filed under: Okategoriserade

Har varit på vårdcentralen idag. Sköterskan tittade i min hals och sa ”det är vad jag kallar en virushals” Dom tog odling och prover och konstaterade just…..virus.

Jag blev ordinerad vila och tystnad. Hur lätt är det att jobba som kantor på det sättet??

Rösten är ju mitt arbetsredskap lika mycket som hammaren tillhör snickaren och kökskniven tillhör kocken.

Det var bara att acceptera läget. Ställa in körerna, be hustrun jobba över och bädda ner mig i soffan.

Ska spela på begravning på torsdag, och min vän har lovat att sjunga. Jag skulle varit solist själv men det funkar ju inte. Tur man har vänner som jobbar skift inom vården….

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

En kantor nära mig drabbas ofta av stämbandsproblem och då får hon talförbud av doktorn. Jag retas med henne och säger att det är tur att hon måste vara tyst ett tag så vi andra får läka våra öron! Obs, hon ger igen på något sätt… För utomstående kan käbblet låta förfärligt ibland, men allt sker med värme – tro mig!

Kommentar av Madicken




Kommentera

