En kantor filosoferar


Mössan!!
februari 7, 2007, 9:20
Filed under: Okategoriserade

Hela vintern har jag hört folk i min närhet säga:

” Fy vilket väder, det bara regnar och regnar. Ska det inte bli nån vinter??”

Nu när snön faller och nejden blir vit hör jag:

”Fy vilket väder! Snön bara vräker ner. Kallt är det också. Och som det blåser!! Nä usch va jobbig!!”

Ska ni bestämma er eller? Vi bor i sverige och vad jag vet ska det vara såhär vinter i februari.

Själv tycker jag att det är rätt mysigt.

Glöm inte att ta på er mössan vänner!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Helt rätt, det skall vara vinter i Sverige nu. De här milda vintrarna och glödheta somrarna är inte på något sätt normalt.Till mössor finns en sjuk inställning hos somliga. Jag har använt mössa på vintern i hela mitt liv och följdriktigt har jag fått pikar för detta. Är det chict att frysa skallen av sig?

Kommentar av Jan-Erik

Min mormor sa alltida att kroppen är som en termos. Sätter man inte på locket kallnar det som är i termosen. Därför räcker det inte med varm jacka och varma skor. Man måste ha mössan också

Kommentar av kantorn




Kommentera

