En kantor filosoferar


Tjänster och gentjänster
februari 8, 2007, 9:46
Filed under: Okategoriserade

Hände en kul grej här alldeles nyss. Jag är fortfarande inte frisk och tog mig sovmorgon idag. Behöver inte passa nån tid förrän 15.15.

Här har snöat i ett dygn nu och det ligger rätt så mycket snö. När jag tittade ut trött och däven ser jag en gigantisk snövall som är upp-plöjd utanför vårt grindhål.

Jag bävade lite,men tänkte……sen! Sen skottar jag bort den. 

Under tiden jag äter frukost ser (Och hör!) jag en stor snöplogartraktor stanna till utanför.

Varför?? undrar jag och tittar ut.

Han lägger i backen, sätter ner plogen och putter bort vallen utanför mig! Gjort på två sekunder.

Sen kör han vidare.

Varför?

Tja, han vill väl hjälpa en klen kantor kanske?

Tack snälla snöröjjarfarbrorn!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klen?? Är inte du en vältränad figur som hänger på gymmet 🙂

Kommentar av Jan-Erik

Jag kände mig klen då, men idag känner jag mig stark som en tjur! Akta er 🙂

Kommentar av kantorn




Kommentera

