En kantor filosoferar


allt och inget
februari 11, 2007, 8:51
Filed under: Okategoriserade

Som sig bör har jag jobbat idag. Två omgångar varav en högmässa. Det var en väldigt rosslig präst jag hade med mig. Trodde nästan rösten skulle ta slut i förbönen, och då har vi ju hela mässpartiet kvar. Men det ordnade sig. Han hade väl nått fuffens för sig när vi andra sjöng psalm.

Skönt att vara tillbaka på banan efter hals-kraxet. Jag sjöng ju alla försångarpartier idag, och kände att rösten höll. Två av mina vänner kom till mässan och sa att det lät bra av mig. Och det ska jag säga, dom vännerna säger sanningen. Dukiga sångerskor är dom båda två. Fattar inte att jag lyckas bli vän med så många tjejer……. Min egen bedömning av mina avista-försångargrejjor är väl på gränsen till godkänt.

Typ, ”jag måste ju vända blad också, det är ju en vers till!” och på den vägen var det.

Skönt att ha lite rutin att luta sig mot.

För en kyrkomusiker är det ovärderligt att kunna titta ut i församlingen, se vilka som är där och konstatera att dom tar ansvar för sången medan jag tar emot nattvarden. Tvåstämmigt blev det idag. åhhhh! Önskar att alla kyrkomusiker skulle få ha det så. Jag är så lyckligt lottad!!

 Jag är också tacksam för att temperaturen har mildrats något. Varken jag eller min flygel mår bra av den torra kylan. Helst skulle vi vilja ha typisk svensk innomhustemperatur året om. Inne som ute. Men nu är det inte så och då är det bara att gilla läget. Men det finns ju bra medicin till luftvägarna, så jag ändå kan leva normalt. Och flygeln kan få lite vatten i en skål så den får lite fukt. Värmen kommer från kakelugnen.

I morgon ska jag jobba på min lediga dag. Hipp hurra…..not….men det blir säkert bra. Några timmar på förmiddagen och sen blir det hårdträning på gymmet. (Visst e ja bra, rubinen??)

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Och hur var det att ha en super-duper-flöjtist till fru med sig i söndags då? 😉

/Frun

Kommentar av locosextranjeros




Kommentera

