En kantor filosoferar


Bilar
februari 11, 2007, 9:56
Filed under: Okategoriserade

Jag har ett stort bilintresse. Särskilt små engelska bilar från 50-60-tal. Gärna gröna och öppna. En Mg-cab hade ju inte varit fel…..eller frogeye….eller spitfire….eller….tja, vad som helst egentligen. En Morgan är ju inte fy skam heller, men det närmsta jag kommer är väl att min svågers pappa har en morgan.

I vilket fall……det slog mig igår när jag såg ett underbart engelskt bilprogram på tv att: Vad får en engelsman att designa en bil utan tak? Visserligen lite tyg som man kan fälla upp,men tak….nej, det kan man inte säga. mer som ett påkostat paraply.

I england regnar det ju ungefär lika mycket som i borås, och vem vill köpa bil utan tak i en sån stad?

Har nån av er nått svar?

Min dröm är i alla fall att köra en valfri engelsk veteransportbil skotland runt. Tror inte det kommer uppfyllas men man måste ha drömar!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

