En kantor filosoferar


Börjar kantorn bli gammal eller?
februari 15, 2007, 5:04
Filed under: Okategoriserade

Jaha, då har man blivit sjuk igen då….har legat pall ett par dagar och lär nog förbli ett par dagar till. Blä! Så är det att ha snoriga barn i barnkören….

Jag tänkte jag skulle piffa till lunchen lite med att ta en öl att dricka. Men….två munnar, sen lämnade jag den. Den står fortfarande orörd här på bordet. Ljummen och fin. När ölen inte smakar, ja då är kantorn sjuk ska ni veta. Han brukar aldrig tacka nej till en god pilsner.

En annan sak jag funderat på när jag legat på soffan och lyssnat på radion är om man börjar bli gammal när man lyssnar mer och mer på P1? Till och med Lanz har ju flyttat dit. Och Susanne Ljung i programmet ”Om stil” Kanske inte ett program jag följer sådär men jag har alltid gillat henne sen hon var med i ”studio pop”. Jonas Leksell också. Från ”Myror i brallan” till P1. Han har väl gjort en hel del däremellan men ändå.

En annan sak jag undrar är när apotekartjejen blev yngre än jag. Trevlig och omtänksam tjej med vackra ögon och ett värmande leende fixade medikamente till mig igår. Apotekare brukar ju vara gamla och torra. Men nu kan dom alltså vara ett par år yngre…

Nä, jag ska väl återgå till soffan. Känns som om jag har vuxit ihop med den men faktiskt så stod den kvar när jag reste mig förut.

Krya på mig!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jopp, du börjar att komma till åren 🙂

Kommentar av Jan-Erik

Bättre dricka något varmt. Glögg?

Kommentar av Madicken




Kommentera

