En kantor filosoferar


Kantorn är tillbaka
februari 22, 2007, 11:04
Filed under: Okategoriserade

Det har varit lite bloggtorka sista tiden för kantorn har inte varit på humör.  Sjukan håller i sig. Den vill inte försvinna den bara flyttar runt i kroppen och nu är vi tillbaka där det började, i halsen med kass röst. Hur det ska gå att ha kör ikväll vet jag inte men jag ska i alla fall försöka.

Fastan har inletts. Har ni några fastetraditioner? Sparar ni på sockret? Dricker ni bara te, inget kaffe?

Vi ska vara nyktra hela fastan hade vi tänkt. Vad det ska vara bra för kan man ju fråga sig men det skadar väl inte.

Det är faktiskt snart påsk och sen ska jag har SEMESTER!! Två veckor på Mallis. Låter kanske inte så lyxigt, men vi ska inte åka på charter. Vi åker dit och bor hos vänner vi har där. Vi ska hålla oss långt ifrån Magaluf och Alcudia. Vi ska istället tillbaka til våra favoritställen uppe i bergen. Sitta på små barer med söta gubbar och dricka cortado. (Liten kaffe med lite mjölk) En och annan vinpava ska vi nog knäcka också. Härligt. Ser fram mot detta.

Ikväll blir det konfirmandmässa också. Det är våra musikalkonfirmander och dom är så söta.  Det är min favoritkonfirmandgrupp. Jag har inget med dom att göra mer än att jag spelar på mässan. Kul att det funkar att fira mässa med dom varje vecka. En väldigt enkel sådan men ändå……

nu ska jag dricka te

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Det var på tiden. Det har varit lite tomt här ett tag.

Kommentar av Jan-Erik




Kommentera

