En kantor filosoferar


Laura
mars 2, 2007, 3:02
Filed under: Okategoriserade

nu vill jag ha vår och torra vägar. Jag vill ta fram min skooter. Jo, jag har en. En Aprilia Mojito. Googla det så får ni se. Den är jättefin. Hon heter Laura efter tjejen på Renaultverkstan i Palma. Laura är (förutom min skooter) en liten tjej som gillar rosa och arbetar i kundmottagningen på Renault. Hon kan ett ord på engelska. ”Wednesday” och det är inte lätt att få lämnat bilen och grejjat den med dom kunskaperna. Men med våra spanskakunskaper och teckenspråk funkade det. Första gången vi var där hade någon slagit sönder framrutan och det var bara att ta Laura i armen och gå ut och och peka. ”Mira, esta roto” Aha….wednesday….

Ok vi kommer tillbaka på onsdag. 🙂

Nästa gång vi kom dit hade vår präst krockat näsan på bilen. Bara vi öppnade dörren vek sig Laura bakom disken och tänkte…..nej, inte nu igen…..jag kan ju inte engelska och dom kan inte spanska. Men med stort leende hjälpte hon oss även denna gång. Tyvärr fick jag aldrig med henne på bild.

Lång historia bara för att jag vill ha ut min laura. Skootern är svart och har stil som laura. Nu vill vi ut på vägarna både hon och jag.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

