En kantor filosoferar


Som små ljus
mars 7, 2007, 3:08
Filed under: Okategoriserade

Tänk ibland händer det!

Hade barnkören igår och för en gångs skull var dom fokuserade, koncentrerade, lyssnade på vad jag sa och pratade inte i munnen på varandra utan räckte upp handen och väntade på sin tur. Otroligt!! Så brukar det inte vara.

En tjej räckte upp handen och sa

” jag har kommit på ett knep att koncentrera mig”

Jaha……

Sen sa hon inte mer.

Verkar fungera tänkte jag.

En helt ointresserad pianoelev hade faktiskt tittat på sin läxa. Har du övat hela veckan undrade jag.

Nej, sa hon

”Säg inte nej!” Sa jag. Om jag tycker du är duktig och frågar om du har övat mycket ska du säga ”ja”

”Men då ljuger jag ju,” sa hon.

 ”Ja men det får man för sin pianolärare när han tycker att man är duktig”

Lilltjejen tittade på mig med undrande blick men sa inte mer….

Ja tänk ungar! Nästa vecka är det nog cirkus igen, men då ska jag tänka på gårdagen.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Listutmaning. Kolla min blogg.
http://madicken-teolog.blogspot.com/2007/03/underligheter-frn-jerry.html

Kommentar av Madicken




Kommentera

