En kantor filosoferar


Otrivsel
mars 8, 2007, 12:02
Filed under: Okategoriserade

Jag tycker jättemycket om mina arbetskamrater och min arbetsplats.

Men jag trivs verkligen inte i den där kristna humorn och det sättet att skoja.

Ni vet vad jag menar….Konfirmand/läger/frikyrkohumor. Get a life! Jag tycker inte roliga historier där Jesus är inblandad är roliga!! För att ta ett exempel.

Men det är svårt att sätta fingret på vad det är. Jag blir i alla fall väldigt obekväm och vet inte om jag ska lådsas skratta eller om jag ska vara den mystiska musikern som jag har en tendens att vara ibland.

Det brukar sluta med att jag gömmer mig bakom kaffekoppen och tar en mun kaffe till. Då behöver jag inte tvingas dra på munnen utan att jag vill.

Det ska väl sägas att mina vuxna arbetskamrater är inte sånna, det brukar dock bli trist lägerhumor när konfirmandledarna är med och fikar. Bläääää! Väx upp! Ni är i alla fall 21… och jag är inte 14!!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

