En kantor filosoferar


Välmående
mars 12, 2007, 5:24
Filed under: Okategoriserade

Idag har jag träffat 12 kollegor i stiftet.  Jag är nämligen fackligt engagerad. Vi har pratat om musikernas situation och andra frågor som berör oss kyrkomusiker. Vad som slår mig är att jag jobbar på en väldigt bra arbetsplats, om man jämför med hur andra har det.

Det är sällan några problem på min arbetsplats. Jag har en musikerkollega jag kan bolla ideér med osv osv. Saker jag ser som självklara är inte självklara. Nyttigt att komma på sånt.

Men vad som slog mig mest var hur dessa kollegor (vissa) lägger upp sin tid. Dom säger att dom har almanackorna fulltecknade och jag funderar på om jag jag är en dålig kantor för att  jag har tid över till annat?

Visst har jag mycket att göra men jag prioriterar. Jag är väl förberedd när jag behöver vara det, men däremellan tar jag det lugnt.

Hur som helst…..skönt att veta att jag arbetar i en väl fungerande församling. Tack för det!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Bra att du har en bra arbetsmiljö, det är ju oerhört viktigt för välmåendet! Bra också att du vet att uppskatta det. Ibland är det nyttigt att se sig om och jämföra lite med hur andra har det. Stress handlar ju oftast om prioritering, och är en subjektiv upplevelse av en situation, därmed inte mindre reell. Men det handlar inte alltid om hur mycket man har att göra. Mitt problem är att ju mindre jag har att göra, desto lägre blir min stresströskel.

Kommentar av Carin




Kommentera

