En kantor filosoferar


Alla kan sjunga
mars 23, 2007, 5:06
Filed under: Okategoriserade

Jag har fått ut min skooter nu. Och dom har sopat vägarna väldigt duktigt här i stan, så jag behöver inte vara rädd för rullgrus. Skönt! Och på måndag ska min gummivän på gummiverkstan byta däck på min bil. Nu är det våren, även om det kommer komma bakslag.

Vad är det med begravningsentreprenörer? Jag har en i hasorna för tillfället. Han vill veta vad jag ska spela på begravningen så att han kan trycka program. Visst det förstår jag men det är två veckor kvar innan det är dags. Han säger att han har så mycket nu, men det har ju jag också.

Till saken hör att det är lite speciella önskemål om musiken och då vll jag ju gärna göra det så bra som möjligt.

Nä…han får vänta några dagar till. Han ringde i morse, men jag såg att det var hans nummer och tänkte…..11 timmars vila ska man ha enligt EU åsså struntade jag i att svara.

Jag kan vara vrång om jag vill!

Men söta tanter och gubbar på hemmet.

En tant sa:

Vad tror du jag hade för betyg i sång? BC, C, och streck

Jamen, du får sjunga med mig sa jag.

Så glad hon blev tanten. Tänk att trots demensen minns hon hennes betyg i sång.

Så: Por Favor! Säg aldrig till någon att dom inte kan sjunga! Det sätter sig så hårt!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Jag vet – min mamma (85) fick höra det i småskolan och vägrar att försöka ta ton fortfarande. Ha en bra helg!

Kommentar av pruddelutt




Kommentera

