En kantor filosoferar


Hur tänkte du här????
mars 27, 2007, 8:23
Filed under: Okategoriserade

Mitt jobb är underbart. Jag har varit i kontakt med en brud som ska gifta sig inom en mycket snar framtid. För några veckor sedan ringde hon och sa vilken musik dom vill ha med. Dom ska ha en solist som ska sjunga.

Har solisten noter? Undrar jag

Jodå! Inga problem.

Bra, då behöver jag inte tänka på det.

Nejdå.

I morgon förmiddag ska jag öva med solisten.

I dag vid fyratiden ringer bruden och säger att hon inte har noter men har inspelningen.

Okej ,säger jag….maila låten till mig (och tänker, jag hinner INTE lyssna på den just nu, men det löser sig)

Nu….22.15 får jag låten på mail. Den är inte helt uppenbar. Stilig och det ska nog inte vara några problem. Men hur tänker man??

Dom ska vara Väldigt väldigt glada att det är jag som ska spela på deras stora dag. En kantor som fixar att få en inspelning och härma den. En kantor som inte säger….(men som skulle vilja) Jag har inte tid.  Eller ännu värre, får jag inte noter får ni välja nått annat.

Hur får man brudarna att bli evigt tacksamma??

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Att få en brud evigt tacksam är en utopi, helt omöjligt. Som män får vi vara glada för de korta stunder de är tacksamma. 🙂

Kommentar av Jan-Erik

Tveksam till om det går…..och en del fattar nog inte att noter och inspelad musik inte funkar riktigt på samma sätt. Tur att du grejade det! 🙂

Kommentar av pruddelutt

Åhh… jag bara läste första orden…

”Mitt jobb är underbart. Jag har varit i kontakt med en brud…”

Men det var ju inte jag. 😦

Kommentar av Karin

Karin:
Mitt jobb är underbart. Jag är i kontakt med brudar hela tiden! Min fru frågade mig….”har Karin en trevlig röst?”

Om hon har!, svarar jag utan tvekan

Kommentar av kantorn




Kommentera

