En kantor filosoferar


Strålar likt solen
mars 29, 2007, 12:52
Filed under: Okategoriserade

Idag vände det! Efter ett par veckor av skitsnack fick jag idag veta att jag har ett gott rykte här i trakten. Tänk vad man inte vet! Och varför är vi så dåliga på att säga sånt till varandra? Tänk va mycket lättare det skulle vara att arbeta om man gav sina arbetskamrater uppskattning för det jobb dom gör. (Jag är själv dålig på det jag vet.) Antar att om vi gav varandra mer positiv respons skulle det också vara lättare att ge kritik, för det gör vi ju nästan aldrig här i sverige. Tänk om han/hon tar illa upp….. I stället går vi och retar oss på småsaker som sen blir stora problem.

Klurigt att vara människa!

Så nu strålar jag ikapp med solen och tänker att jag är kanske inte en så pissig kantor som jag ibland känner mig 🙂

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Alla behöver bekräftelse och att få höra när man har gjort något bra! Det är jätteviktigt – men jag undrar också varför det är så svårt….

Kommentar av pruddelutt

Kyrkan i ett nötskal. Överallt på andra ställen berömmer man varandra men som musiker i kyrkan kan ingen säga ordet med 4 bokstäver TACK

Jag lägger ner hela min själ men får heller inget tack från chefen. Tror jag lämnar kyrkan snart.
Hälsningar från en kollega

Kommentar av M

M:
Fy vad ledsen jag blir över att höra sånt. Jag är engagerad fackligt och senaste träffen vi hade diskuterade vi varför många i vår yrkeskår känner som du och vad vi kan göra åt det. Vi kom inte fram till nått men vi har det i läxa att tänka på till nästa möte. Inte mycket till tröst kanske men jag hoppas verkligen att du inte lämnar kyrkan utan bara din nuvarande arbetsplats. För det finns bra församlingar att jobba i. Jag jobbar i en, för mina bekymmer är bara fisiga i jämförelse!
Kram!

Kommentar av kantorn




Kommentera

