En kantor filosoferar


Älskade brudar!!!!
mars 30, 2007, 7:45
Filed under: Okategoriserade

Fick ett så fantastiskt roligt mail nyss! Måste delge er bitar ur det! Det är en tjej som ska gifta sig snart. Samma som omnämndes häromdagen. Håll i er, för här kommer mailet:

”Till min stora fasa/lycka upptäckte jag nu efter viss efterforskning på 
nätet att det inte alls är Mendelssohn jag menat som ingångsmarsch. Den är 
ju den som alla amerikanska filmer har med när bruden sakta tågar fram 
hållandes sin far i handen, eller är jag felunderrättad?

 Jag gick in på följande (högst oseriösa) sida och fick höra ett litet 
smakprov av, vad en journalist kallade mandelssohns brudmarsch. Om han har 
rätt så är det INTE den vi vill ha, utan ”den andra…” 😉

Den tycker jag låter som:  naaa  naa na na     naaaa naa naa naa    naaa
naaa  naa naaa na na na na na naaaa     (repris)       Är det rätt att
detta är mendelssohns?

 Vi vill ha den som börjar mycket mer pampigt: ta ta ta taaaa    ta ta ta 
taaaaa   ta ta ta taaa ta ta ta taaaa ta ta ta      taaaa taaa taaa taa ta 
ta ta  ta ta ta ta ta t ata at a  och så alltihop igen. Kan du tyda mina 
”ta ta ta:n” ? (går mot ljusare och starkare toner i ”intropampet”)

 Stackare där… Kan inte vara lätt att få såna mail med tata:n och 
nananaaaa:n, men jag hoppas att du förstår vad jag menar… :)”

Visst är det underbart!! Mitt jobb är så kul!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Tokbrud där, det är ju fullständigt upppenbart att hon är ute efter just Mendelssohn. Man ska inte lita på journalister.

Och japp, med sådana mail kan man ju bara jubla över sitt jobb ;o)

Kommentar av maria




Kommentera

