En kantor filosoferar


jag skulle gärna emigrera till…..skåne!
mars 31, 2007, 8:33
Filed under: Okategoriserade

Jag har kommit på hur det är… Jag blir kär i tjejer som jag inte riktigt förstår vad dom säger. Det började naturligtvis i spanien, där dessa skönheter tilltalade mig på vänligt vis. Om en kvinna står med en vinflaska redo att servera och frågar nått obegripligt kan jag ju bara svara….sii….!! Inte vet jag vad hon menar men bra måste det vara, Hon är ju vacker, låter snäll och har en öppnad vinare i handen.

Så var det hela tiden där nere. Även min frisör, Yolanda. Hon sa nått och jag förstod inte. Det lät vackert och hon var vacker. Man kan inte annat än att hålla med. För hon skulle ju aldrig klippa mig fult! En sån söt blond kille……

I går var jag i Ystad en sväng och uppmärksammade att det var samma där. Tjejen på lunchstället tex. Jag förstod vad hon svarade på frågan men det som kom så att säga extra förstod jag inte. Jag bara log och sa….jatack. Det blir bra!

Jag tror för övrigt att hon blev betuttad i mig också för när jag gick på muggen mellan maten och kaffet och kom tillbaka till mitt bord stod där en kopp kaffe till mig.

Har du ordnat kaffe till mig? (för det var sånt man skulle ta själv)

Ja….sa hon och log. Jag gillar skånska tjejer! Det vet jag sen tidigare, men nu blev det verkligen bekräftat.

Och det fortsatte på den linjen! Tjejer jag inte riktigt förstår är jättespännande!

Hur kommer det sig att jag med ordentligt göteborska är gift med en likadan??

Jaja….Ystad är jättefint och jag rekomenderar alla att ta en tur dit, kvinna som man!

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Du har varit ute i solen för mycket. Emigrera till Skåne??? Jösses.

Kommentar av Jan-Erik

Du har väl hört melodin ”När en flicka talar Skånska…”? 😉

Kommentar av Stina

Haha, ja du kanske sitter på förklaringen där (obegripligt språk). Själv har jag precis kommit tillbaka från en kurs där en av kursledarna var skånska och kände att jag var tvungen att googla efter ”skånska tjejer” (hittade hit). Det är något visst med den skånska dialekten, lite rappt & hetsigt ung. som spanskan fast ändå glatt.

Kommentar av "Uppmärksam" kursdeltagare

Visst är det så 🙂

Kommentar av kantorn




Kommentera

