En kantor filosoferar


Spansk aska
april 4, 2007, 8:19
Filed under: Okategoriserade

Jodå, det har gått bra med allt idag. Trots träningsvärk, men när jag skulle spela under avskedet på begravningen ( som var ganska långt eftersom det var många som ville ta avsked) så kände jag att armarna verkligen var som spagetti. Dom började darra rätt fort när jag spelade på andra manualen, så det fick bli på första manual hela vägen.

Jag var med om en lite ovanlig grej som Kantor idag. Vaktmästarhövdingen på kyrkogården tittade in till mig med ett brev och ville att jag skulle säga vad det stod. Det var på spanska och handlade om att dom hade kremerat en kropp och nu skulle askan och urnan gravsättas i sverige.

Vi redde med gemensamma kunskaper ut det hela, jag ringde min fru och frågade det jag inte förstod….så jag hoppas vi har rett ut saken.

Jag var tydligen den enda på jobbet som skulle kunna förstå nått av det brevet, och det gjorde jag ju också. Med lite hjälp från min älskade såklart.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

