En kantor filosoferar


Blöta spanjorer
april 14, 2007, 9:15
Filed under: Okategoriserade

Det har regnat på Mallorca idag. Verkligen öst ner stundom. Det gör mig inget eftersom jag främst har åkt hit för att träffa mina vänner.

Hur som helst så har det tydligen varit si och så med vädret ganska länge och jag tycker mig se på spanjorerna att dom nästan är deprimerade!

Jag var inne på baren på hörnet i eftermiddags och där var nästan fullt. Det fanns en plats till mig vid bardisken, men i övrigt var det gubbar där och drack öl. Dom satt tysta och stirrade tomt framför sig. Vanligen brukar det ju vara högljuda diskussioner men inte idag. När ölen var slut sträckte dom bara fram glaset till herren bakom bardisken. Varken ”una mas” eller ”por favor”  hördes.

Stackars spanska gubbarna! Hoppas solen tittar fram på dom snart!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

