En kantor filosoferar


Koltrastar
april 28, 2007, 7:07
Filed under: Okategoriserade

Det var så vackert innan begravningen igår.

Vi har ett gravkapell på kyrkogården där många begravningar äger rum. Kapellet har inga egna klockor, istället använder vi stadens kyrka som ligger några hundra meter bort. Vaktmästaren öppnart dörrarna och startar kyrkans klockor.

Igår sjöng koltrasten i kastanjen percis utanför dörren. Klockorna klämtade och jag skulle precis börja spela. Men jag kände att jag aldrig skulle kunna matcha koltrastens sång. Han är på nått sätt bäst!  Men jag gjorde så gott jag kunde och de sörjande kom fram till mig efteråt och tackade.  Antar att jag lyckades rätt bra.

Nu ska jag bort till församlingshemmet och öva inför konfirmationen. Konfirmanderna jag ska träffa nu ska konfirmeras om två veckor.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

