En kantor filosoferar


Sorgen och glädjen….
april 30, 2007, 9:26
Filed under: Okategoriserade

Vilken dag! Vaknade vid nio av att kyrkoherden ringer och ber mig spela på begravning kl elva. Kantorn som skulle spelat låg hemma i magsjuka.

Det var inte vilken begravning som helst utan en begravning för Elsa 4 månader. Plötslig spädbarnsdöd. Ibland är livet inte rättvist.

Vi skulle sjunga två fina sånger som föräldrarna hade valt. 796 och 906 tror jag det var. Det var tufft även för mig att ta mig igenom dessa sånger. Jag brukar sällan känna att rösten sviker pga känslor, men idag var det svårt. Ögonen var också väldigt fuktiga.

 Spelade temat ur ”Mio min Mio” och ”Sov du lilla videung” Den sista hade dom själva valt.

Fy! När man vet att man ska spela på en begravning man vet blir jobbig kan man ju ändå förbereda sig, men att bara kliva rakt upp ur sängen, åka till kyrkan och öva och sen köra… Jag hann inte ladda upp och var helt klubbad på eftermiddagen. Är det fortfarande på sätt och vis.

Men på kvällen hälsade vi vårens ankomst och jag blir så glad av att träffa mina körer. Det var en bra avslutning på en något dunkel förmiddag.

Over and out!

Natti

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Fasa! Du är en hjälte. I de där lägena är det ”bara” att stänga av så gott det går, och köra. Du har all min medkänsla (för att inte tala om de stackars föräldrarna!).

Kommentar av maria

Jo, skit-tufft. Bara att köra och det funkar. Men känslorna kommer ju sen. Min fru och jag var överens om att det är mer mänskligt att känna än att inte känna. Även om man som jag, är känslokall under tiden och krachar efteråt.

Kommentar av kantorn

Ja, det är ju så det måste funka. Den dagen man kommer hem från något sådant utan att klappa ihop, ska man byta jobb eller ta sig en lång semester. Hoppas att det känns bättre nu.

Kommentar av maria

Jodå, det är okej med mig. Jag går omkring och njuter av våren och solen

Kommentar av kantorn




Kommentera

