En kantor filosoferar


Gött liv
maj 3, 2007, 9:30
Filed under: Okategoriserade

Det har varit en bra dag idag. Både på jobbet och utanför. Jag har fått gjort så mycket bra saker. Styrt upp mina framtida konserter med noter och annat.

Roligt var att höra från min gospelkör att dom inte vill ha nån annan pianist än jag. Tidigare har dom lånat in en kille som spelat åsså har den tidigare kantorn lett kören. Men nu tycker dom jag är så bra så dom vill inte ha nån annan. Hua, hur ska jag leva upp till detta?? Men det är ju deras val.

Det som slog mig på övningen ikväll var att många av mina kollegor bara drömmer om sånna killar jag har i min kör. Dom sjunger frimodigt och rätt. Helt underbara killar. Två tenorer och två basar. Totalt är dom 17 medlemmar. Härlig grupp att jobba med.

snart helg igen. Undrar när man ska hinna klippa gräset….??

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Underbart med såna dagar, bara njut! Och gräset springer inte bort :0)

Kommentar av Madicken




Kommentera

