En kantor filosoferar


Kvasikulturellt. (Stavas det så Rubinen?)
maj 6, 2007, 1:38
Filed under: Okategoriserade

Idag fick jag en sur präst på mig. Jag står med mina härliga tjejer i barnkören. Dom undrar en massa saker 12 minuter i elva. Jag försöker svara så gott det går och mitt i detta kommer min präst och vill prata med mig.

Inte nu, säger jag mitt i resonemanget med ungarna

Hon gav sig inte

INTE NU! Sa jag med kantorsrösten

Hon blev skitsur.

Jaja, det är som det är. Jag sätter mina barn först i alla fall.

Det som var sååå viktigt för denna präst var att säga till mig att det var en tacksägelse i Gudstjänsten. Surprise! Det är det ju nästan jämt. Åhh!!!!! Lugna ner dig kvasikulturella människa!!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hade hon tjocka röda plastbågsglasögon med senilsnören runt? Då var det utan tvekan en kvasikulturell yttring. Helt korrekt uppfattat Kantorn!

😉 Kram!

Kommentar av Stina

*s*

Kommentar av Karin

Alla har vi våra dåliga dagar och när två stycken med dålig dagsform träffas kan det slå lite gnistor. Men det är ingen katastrof, det är bara mänskligt 🙂

Kommentar av kantorn




Kommentera

