En kantor filosoferar


extra betalt
maj 11, 2007, 7:51
Filed under: Okategoriserade

Dom som är daglediga i min kyrkokör har börjat följa med mig till hemmen. Dom kommer vid olika tillfällen och sjunger med och för dom gamla. Oerhört uppskattat!

I vilket fall så sa min präst till mig idag.

Jag kan inte komma till det ena hemmet. Kan du ta det själv?

jajjamen

Jag gillar inte att ha andakt själv men i vissa situationer är det nödvändigt och då gör jag naturligtvis det.

Jag sjöng med mina körsångare som var med idag. Nio stycken. Läste evangeliet, hade några tankar och bad en bön. Rätt enkelt eftersom det är bönsöndagen på söndag då Jesus lär oss Fader vår.

Efteråt sa mina körsångare till mig att vi inte behöver nån präst. Jag klarar det väl så bra. Hm, sa jag. Säg det till chefen. Och det gjorde dom, haha.

Får nog begära extra betalt

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

