En kantor filosoferar


Em i att sjunga orent
maj 12, 2007, 8:42
Filed under: Okategoriserade

Nu har hela starfältet i årets europeiska sångtävling fått sina minuter på scen.

Jag vet inte alltså….det är oerhört låg nivå. Sverige har inte där att göra igentligen.  Ta bara ett sånt musikland som storbritannien. Kommer med en riktig b-version av sånt som var inne för 15 år sedan.

Visst finns det bra inslag också, men det är långt mellan dom.  Jag har inte så höga krav och jag är inte en kantor som tycker att all musik som görs ska vara Bach och liknande. Tvärtom!

Men jag begär att om man är i tv och sjunger ska man i alla fall sjunga rent.  Särskilt om man deltar i en sångtävling. Alltförmånga i årets startfält har problem med intoneringen. Hua. Jag är en kantor som har utrustats med absolut gehör tyvärr. Det kan vara bra att ha men oftast är det en plåga. Tex när det är Eurovision song contest.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag har inget gehör alls men tycker ändå som dig att den här så kallade tävlingen är en plåga.

Kommentar av Jan-Erik

Nu blir jag nyfiken! Vilka bidrag tyckte du om, om du kommer ihåg det?

Jag är schlagertok, men sållar snabbt ut fem-sex bidrag som jag tycker om och resten låter jag vara.

Kommentar av séra Jónatan




Kommentera

