En kantor filosoferar


all rise
maj 27, 2007, 9:53
Filed under: Okategoriserade

Jag spelade psalm 50 som offertoriepsalm idag…eller igår kanske (vet inte vad klockan är…typ midnatt i alla fall)

Psalm 50 har 6 versar varav den sista har en stjärna på sig, vilket betyder att man ska stå upp.

När jag började på vers fyra idag reste sig hela församlingen. En skara på typ 30 personer. Jag tänkte,

Va??!!

Jag är ju bara på vers fyra?? Kan det vara så i psalmboken att man måste bläddra för att få fram dom sista tre versarna? Och i såfall började dom på vers tre??

Nåväl, dom reste sig och jag beslutade mig för att dom trodde att dom var på vers 6. Därför slutade jag efter den.

Direkt efter kollade jag i psalmboken men där var ju alla 6 versan på samma sida. Jag vet inte varför hela församlingen reste sig…………

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det är pinst.

Kommentar av Per Westberg

Det är pingst ska det vara.

Kommentar av Per Westberg

Japp, pingst är det

Kommentar av kantorn




Kommentera

