En kantor filosoferar


Annandagens vara eller inte
maj 28, 2007, 3:22
Filed under: Okategoriserade

Tänk idag är det annandag pingst. Eller är det det? Dagen är ju inte röd, men står det annandag pingst i almanackan?

Jag kan inte kolla för min almanacka ligger på jobbet. Här hemma har vi bara profana kalendrar där söndagarnas namn inte står.

Jag sörjer inte annandag pingst faktiskt. Kanske är det dumt, men jag kände alltid att det var en börda med den dagen. Man var liksom tvungen att göra nått extra för att folk skulle komma. Det extra i kyrkan innebär oftast mer musik och mer jobb för oss musiker. 

Naturligtvis är roligt att få göra så mycket av sitt jobb som möjligt, men just måndag efter pingst kändes som årets tuffaste måndag. Å nu är den som alla andra måndagar ledig.

Alla nöjda? I alla fall jag.

Slapp klippa gräset också. Det regnar

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja, det är lite speciellt det där att när en helgdag försvinner så blir vi kyrkoanställda lediga, tvärtemot resten av befokningen:-)

Kommentar av Jämtlandstösen

ja, å tänk! Jag är ledig även 6:e juni. Så jag har gått plus i antalet leiga dagar! Men säg det inte till nån =)
Å andra sidan får vi kyrkoanställda jobba häcken av oss julen 2007….
Alla säger att det är så få vardagar så man kan med få semesterdagar få ut en lång ledighet.
Kul för er säger jag!

Kommentar av kantorn

Hm, vissa har ju gudstjänst Annandag pingst (ja det heter det nu också!) även om det inte längre är en röd dag. Och en del har gudstjänst på nationaldagen också…

Kommentar av Madicken




Kommentera

