En kantor filosoferar


Gubbe?
maj 28, 2007, 6:39
Filed under: Okategoriserade

Hörde just en tjej i övre tonåren säga

”ja en gubbe på typ 30 år”

Sedärja, innom kort är kantorn gubbe. Ni som har träffat mig har nog svårt att tänka er att jag skulle vara gubbe om några månader…..men så är det alltså enligt denna tjej typ 17 år.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Äh ingen fara.

Själv blev jag kallad gubbdjävel nyårsafton 1978/79 då jag nyss fyllt 19 år.

JAg var tågmästare och skulle avvisa några ungdomar som rökte på tåget.

Men gubbdjäveln ficka av dem trots allt.

Kommentar av Per Westberg




Kommentera

