En kantor filosoferar


Underliga saker hända
juni 7, 2007, 3:05
Filed under: Okategoriserade

Sommaren har kommit. Det har sett idag för det gick bikinibruttor mitt i stan. Visserligen är det aldrig långt från sjön nånstans i denna stan, men ändå. En liten kjol hade ju kanske inte skadat eller är jag gammaldags?  Nåja, fina och sommriga var dom.

Resten av befolkningen klär sig sommrigt (utom jag som struttat omkring i begravnings-stassen), turisterna har kommit, jordgubbar säljs utanför Ica osv osv.

En annan sak som bara händer på sommaren i kantorns värld är att jag har tid att öva för mitt höga nöjes skull. Annars är det bara en massa annat som ska övas in. Sånt man måste kunna.

Men nu på sommaren kan jag alltså sätta mig vid (som nu idag) orgeln och rocka fett!

När jag satt där uppe på läktaren nyss så kom det in ett ungt par. Något äldre än jag (typ 31) men stereotypen för brudpar.

Jag sitter vänd ut mot koret när jag spelar i den kyrkan så jag har bra koll på vad som händer. Helt plötsligt börjar detta par provgå som om dom var på väg till altaret för att vigas. När dom kom fram säger dom nått till varandra åsså kysser dom varandra.

Jag spelar ju hela tiden så det var ju ingen överaskning att jag var där.

När dom vände sig om och gick tillbaka frågade jag om dom ska gifta sig.

Det kan ju vara ett brudpar som jag ska spela för.

Nej, vi bara testade hur det kändes. Så vi vet ifall vi skulle få för oss att gifta oss.

Kändes det bra? Undrade jag

Ja…”fniss fniss”

Tyvärr har vi ingen präst här just nu. Men det ordnar vi ju lätt. Klart ni ska gifta er! Sa jag.

”fniss fniss” Ja kanske det…..

Åsså gav dom sig iväg ut i sommaren.

Vi får väl se……Hennes utseende glömmer jag inte!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

