En kantor filosoferar


fel
juni 16, 2007, 10:45
Filed under: Okategoriserade

Jag har lyckats spela ut ett brudpar för tidigt idag. 220 vigslar med vigseltal och sen utgångsmusik har satt sina spår. Idag var det så att det skulle vara en solosång däremellan. Jag skulle inte kompa så jag hade inte riktigt koll.

När prästen var klar startade jag igång med Birkalåten. Fullt verk.

Brudparet gick ut och när jag var klar gick dom in igen.

Sångerskan sjöng sin sång med sin gitarrist och efter det spelade jag min utgångsmusik igen.

Jaja, dom lär ju inte glömma mig, brudparet.

Men 2-1 till prästen och mig. Han kallade bruden på nästa vigsel hennes andranamn i inledningen och sen missade han en sologrej, så. Han förlorade. Hihi…

Vi är inte mer än människor, varken musiker eller teologer

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

En gång förväxlade jag brudgúmmarnas efternamn på ett dubbelbröllop. De hade samma förnamn men olika efternamn, och i vigseltalet jag höll förväxlade jag dem och det blev därmed fel brudgum som kopplades ihop med den ena bruden. Jag märkte mitt misstag på att bruden bara tittade på mig och skakade på huvudet. Det blev bara att ta om det, och jag lovar att hela kyrkan skrattade.
Det är klurigt, det där med namn:-)

Kommentar av Jämtlandstösen

Gudstjänsten vi hade idag var också full av små misstag, de flesta pga min glömskhet… Tror dock det mesta gick obemärkt förbi för församlingen, förutom när den andra psalmboken fick delas ut i bänkarna, och förstås ljuset jag råkade välta under tacksägelsen (pinsamt!)

Kommentar av Anna

Oops!!

Det är skönt att vi alla gör lite galet ibland.

Kommentar av kantorn




Kommentera

