En kantor filosoferar


Tidsmaskin
juli 2, 2007, 2:44
Filed under: Okategoriserade

Oj så skoj,

I lördags var jag med några vänner på Olstorp. En tjej jag känner väldigt väl har haft olika övertalningskampanjer på mig sista veckan om att jag ska åka med henne dit. Det har varit allt från hundögon till regelrätta hotelser.

Nåväl, när vigsel och musik i sommarkväl var fixade i lördags så åkte vi dit. Det är en folkpark kan man säga. Med allt vad det innebär…..Man löser inträde och får allt det svenska man kan tänka sig.

Just denna kvällen var det Rockabilly så det var mest raggare där.

Anledningen att vi var där (för raggare är vi inte) är för att vi känner en kille som skulle spela.

Det var som att hälsa på i -50-talet. Otroligt att all denna brylcréme och skinnvästar existerar. Det är bara sånt jag har sett på film. Ja, jag vet! Jag är storstadsbo och har inte så bra koll på detta med helgnöjen på landet.

Så nu har jag insupit det skaraborgska och jag var rätt så tyst för att inte avslöja att jag är från Göteborg…..Men kul hade vi. Det kommer nog hända igen.

Idag skrapar jag på huset.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

